Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /home/papathemelis/public_html/includes/Core/loader.php on line 39

Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /home/papathemelis/public_html/includes/version.php on line 37
PHP  
PHP  
PHP  
PHP  
PHP  
PHP  
PHP  
PHP  
PHP  
PHP  
PHP  
PHP  
PHP  
PHP  
PHP  
PHP  
PHP  
PHP  
PHP  
PHP  
PHP  
PHP  
PHP  
PHP  
PHP  
PHP  
PHP  
PHP  
PHP  
PHP  
PHP  
PHP  
PHP  
PHP  
PHP  
PHP  
PHP  
PHP  
PHP  
PHP  
PHP  
PHP  
PHP  
PHP  
PHP  
PHP  
PHP  
PHP  
ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΛΑΪΚΗΣ ΚΥΡΙΑΡΧΙΑΣ
Αξιολόγηση χρήστη: / 3
ΦτωχόΑριστο 
PHP  
PHP  

ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΛΑΪΚΗΣ ΚΥΡΙΑΡΧΙΑΣ,

ΣΤΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ ΜΑΣ 

 Γεώργιος Βλάχος (ερευνητής)

 

    Στο Σύνταγμά μας αναφέρεται ο θεσμός της λαϊκής κυριαρχίας, άρθρο 1, παρ. 2 : ‘’Θεμέλιο του πολιτεύματος είναι η λαϊκή κυριαρχία’’.  ΄Όμως, η λαϊκή κυριαρχία των πολιτών εκφράζεται μόνο από τη συμμετοχή τους στις διάφορες εκλογές (Βουλευτικές, αυτοδιοικητικές, ευρωεκλογές και επαγγελ-ματικές). Δεν υπάρχει κανένα άλλο είδος άμεσης συμμετοχής των πολιτών, εκτός από το δημοψήφισμα που αναφέρεται στο Σύνταγμά μας, αλλά έτσι όπως είναι διατυπωμένο δεν βοηθάει αρκετά στην εφαρμογή του. Η δε αναφορά μόνο για κρίσιμα εθνικά θέματα είναι απαράδεκτη και αντιδημοκρατική, διότι σε μία δημοκρατική χώρα δεν μπορεί να θέτουμε δημοψηφίσματα μόνο για κρίσιμα εθνικά θέματα και να παραβλέπουμε τα κρίσιμα κοινωνικά ή άλλα θέματα.

    Συνεπώς, πρέπει να γίνουν δύο αλλαγές οι οποίες κρίνονται σημαντικές για τη διεύρυνση της λαϊκής κυριαρχίας :

1) ΔΙΕΥΡΥΝΣΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ, ΣΤΗΝ ΠΡΟΤΑΣΗ ΝΕΩΝ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΩΝ Ή ΟΤΑΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΝΑΓΚΗ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΟΥΣ

     Μέχρι τώρα, τη νομοθετική εξουσία ασκούν οι βουλευτές, και μόνο αυτοί  έχουν το δικαίωμα  πρότασης νομοσχεδίων, τα οποία αργότερα κατατίθενται, συζητούνται και ψηφίζονται από την Ελληνική Βουλή. Για να υπάρχει διευρημένη συμμετοχή στα προβλήματα που μας αφορούν, το δικαίωμα πρότασης νέων νομοσχεδίων ή όταν υπάρχει ανάγκη τροποποίησής τους, πρέπει να δοθεί και στα ηγετικά στελέχη των τριτοβάθμιων επαγγελματικών ή συνδικαλιστικών οργανώσεων, στην  Ιεραρχία της Ελλάδος και σε άλλες τριτοβάθμιες οργανώσεις (όπως ασφαλιστικές, αθλητικές, περι-βαλλοντικές και άλλες).

Παραδείγματα, για να γίνει κατανοητό  : 

*    Ο Πρόεδρος του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, να έχει δικαίωμα πρότασης  νομοσχεδίων που αφορά διάφορα τεχνικά θέματα και να τα υποβάλλει  απευθείας στον αρμόδιο υπουργό.      

*  Ο Πρόεδρος της Γ.Σ.Ε.Ε., αντίστοιχα, διάφορα εργατικά θέματα να τα υποβάλλει απευθείας στον αρμόδιο υπουργό.

*  Ο Αρχιεπίσκοπος Ελλάδος, για κάποιο θρησκευτικό θέμα να έχει δικαίωμα πρότασης νομοσχεδίου και να το υποβάλλει απευθείας στον αρμόδιο υπουργό.

΄Ασχετα, αν οι προτάσεις νόμων από τα ηγετικά στελέχη των διαφόρων οργανώσεων, άλλες φορές ψηφιστούν και άλλες φορές όχι από τη Βουλή, το δικαίωμα αυτό θα δώσει ένα αίσθημα περισσότερης άμεσης συμμετοχής στα προβλήματά μας, θα ξεφύγει από την αποκλειστικότητα των βουλευτών και θα ελαφρύνει το φόρτος εργασίας τους. Επιπλέον, με την πάροδο του χρόνου θα αποδειχτεί ότι, οι επικεφαλής των διαφόρων οργανώσεων είναι πράγματι κατάλληλοι για να επισημαίνουν και να προωθούν αλλαγές, μέσω νομοσχεδίων.   

2)    ΚΑΘΙΕΡΩΣΗ ΔΗΜΟΨΗΦΙΣΜΑΤΩΝ, ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΚΡΙΣΙΜΑ ΕΘΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΓΙΑ  ΑΛΛΑ ΚΡΙΣΙΜΑ ΘΕΜΑΤΑ  

Στο Σύνταγμά μας έχει μεριμνηθεί η δυνατότητα δημοψηφίσματος, αλλά δυστυχώς μόνο για ‘’κρίσιμα’’ εθνικά θέματα. Λες και τα υπόλοιπα κρίσιμα θέματα (είτε είναι κοινωνικά ή άλλα), δεν αξίζουν να τεθούν σε δημοψήφισμα. Πέραν αυτού, η διενέργεια δημοψηφίσματος επαφίεται στην καλή θέληση του κυβερνώντος κόμματος και αποκλείει το δικαίωμα στους απλούς πολίτες να λαμβάνουν πρωτοβουλία. Δυστυχώς, μέχρι τώρα, έγινε μόνο ένα και μοναδικό δημοψήφισμα στα τέλη της δεκαετίας του 1960, που αφορούσε την αποδοχή ή όχι του βασιλιά.  Στην περίπτωση δύο πολύ κρίσιμων εθνικών θεμάτων, όπως αν γίνεται αποδεκτή ή όχι η είσοδός μας στην  Ε.Ο.Κ. και η είσοδος ή όχι στην Ευρωζώνη, οι πολιτικοί μας έγραψαν το λαό στα παλαιά τους υποδήματα.  Αργότερα, επί ιεραρχίας του μακαριστού αρχιεπισκόπου Χριστόδουλου (κατά τα μέσα της δεκαετίας του 2000),  συνέβηκε κάτι το οποίο μόνο ως εξοργιστικό και πολιτική αναλγησία μπορεί να χαρακτηριστεί. Από πλευράς πιστών, συγκεντρώθηκαν περίπου 3.000.000 υπογραφές, προκειμένου να μην ψηφιστεί ο νόμος για τις νέες ταυτότητες. Θα περίμενε κανείς, ο τεράστιος  αυτός αριθμός ψήφων που αποτυ-πώνει τη γνήσια θέληση του λαού, να συγκινήσει τους κυβερνώντες και να ματαιώσουν εντελώς το νομοσχέδιο.  Δυστυχώς, δεν έγινε τίποτα.   

 

Παραδείγματα, για να γίνει κατανοητό  : 

*    Ο Πρόεδρος του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, να έχει δικαίωμα πρότασης  νομοσχεδίων που αφορά διάφορα τεχνικά θέματα και να τα υποβάλλει  απευθείας στον αρμόδιο υπουργό.      

*  Ο Πρόεδρος της Γ.Σ.Ε.Ε., αντίστοιχα, διάφορα εργατικά θέματα να τα υποβάλλει απευθείας στον αρμόδιο υπουργό.

*  Ο Αρχιεπίσκοπος Ελλάδος, για κάποιο θρησκευτικό θέμα να έχει δικαίωμα πρότασης νομοσχεδίου και να το υποβάλλει απευθείας στον αρμόδιο υπουργό.

΄Ασχετα, αν οι προτάσεις νόμων από τα ηγετικά στελέχη των διαφόρων οργανώσεων, άλλες φορές ψηφιστούν και άλλες φορές όχι από τη Βουλή, το δικαίωμα αυτό θα δώσει ένα αίσθημα περισσότερης άμεσης συμμετοχής στα προβλήματά μας, θα ξεφύγει από την αποκλειστικότητα των βουλευτών και θα ελαφρύνει το φόρτος εργασίας τους. Επιπλέον, με την πάροδο του χρόνου θα αποδειχτεί ότι, οι επικεφαλής των διαφόρων οργανώσεων είναι πράγματι κατάλληλοι για να επισημαίνουν και να προωθούν αλλαγές, μέσω νομοσχεδίων.   

2)    ΚΑΘΙΕΡΩΣΗ ΔΗΜΟΨΗΦΙΣΜΑΤΩΝ, ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΚΡΙΣΙΜΑ ΕΘΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΓΙΑ  ΑΛΛΑ ΚΡΙΣΙΜΑ ΘΕΜΑΤΑ  

Στο Σύνταγμά μας έχει μεριμνηθεί η δυνατότητα δημοψηφίσματος, αλλά δυστυχώς μόνο για ‘’κρίσιμα’’ εθνικά θέματα. Λες και τα υπόλοιπα κρίσιμα θέματα (είτε είναι κοινωνικά ή άλλα), δεν αξίζουν να τεθούν σε δημοψήφισμα. Πέραν αυτού, η διενέργεια δημοψηφίσματος επαφίεται στην καλή θέληση του κυβερνώντος κόμματος και αποκλείει το δικαίωμα στους απλούς πολίτες να λαμβάνουν πρωτοβουλία. Δυστυχώς, μέχρι τώρα, έγινε μόνο ένα και μοναδικό δημοψήφισμα στα τέλη της δεκαετίας του 1960, που αφορούσε την αποδοχή ή όχι του βασιλιά.  Στην περίπτωση δύο πολύ κρίσιμων εθνικών θεμάτων, όπως αν γίνεται αποδεκτή ή όχι η είσοδός μας στην  Ε.Ο.Κ. και η είσοδος ή όχι στην Ευρωζώνη, οι πολιτικοί μας έγραψαν το λαό στα παλαιά τους υποδήματα.  Αργότερα, επί ιεραρχίας του μακαριστού αρχιεπισκόπου Χριστόδουλου (κατά τα μέσα της δεκαετίας του 2000),  συνέβηκε κάτι το οποίο μόνο ως εξοργιστικό και πολιτική αναλγησία μπορεί να χαρακτηριστεί. Από πλευράς πιστών, συγκεντρώθηκαν περίπου 3.000.000 υπογραφές, προκειμένου να μην ψηφιστεί ο νόμος για τις νέες ταυτότητες. Θα περίμενε κανείς, ο τεράστιος  αυτός αριθμός ψήφων που αποτυ-πώνει τη γνήσια θέληση του λαού, να συγκινήσει τους κυβερνώντες και να ματαιώσουν εντελώς το νομοσχέδιο.  Δυστυχώς, δεν έγινε τίποτα.   

Πως πρέπει να αλλάξει η κατάσταση. Παράδειγμα για να γίνει κατανοητό :

    Ας υποθέσουμε ότι υπάρχει σοβαρό κοινωνικό θέμα για το οποίο επίκειται ψήφιση νομοσχεδίου, να επιτραπεί ο γάμος και η υιοθεσία παιδιών στους ομοφυλόφιλους. Περίπτωση άκρως ανήθικη, αντίθετη με το ορθόδοξο φρόνιμα και τη νοοτροπία των Ελλήνων.

Υπάρχουν δύο λύσεις : α) Από πρωτοβουλία της κυβέρνησης κηρύσσεται δημοψήφισμα (προαιρετική συμμετοχή για όλους), και γνωστοποιείται ότι η  πλειοψηφία των ψηφισάντων είναι αντίθετη με το πνεύμα του νομοσχεδίου. Οπότε το αποτέλεσμα του δημοψηφίσματος θα είναι δεσμευτικό και το νομοσχέδιο  δεν  θα ψηφιστεί β) Εάν  η  κυβέρνηση δεν λάβει πρωτοβουλία για να κηρύξει δημοψήφι-

σμα, τότε η συγκέντρωση ενός αριθμού υπογραφών από το λαό, ο οποίος θα πρέπει να αντιστοιχεί τουλάχιστον στο 1/10 του πληθυσμού βάσει της τελευταίας απογραφής, θα υποχρεώνει την  κυβέρ-νηση να προβαίνει σε δημοψήφισμα.

Το θέμα δημοψηφισμάτων, αναφέρεται στο Σύνταγμά μας, άρθρο 44, παρ. 2, ως εξής :  ‘’Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας προκηρύσσει  με διάταγμα δημοψήφισμα για κρίσιμα εθνικά θέματα, ύστερα από απόφαση της απόλυτης πλειοψηφίας του όλου αριθμού των βουλευτών, που λαμβάνεται με πρόταση του Υπουργικού Συμβουλίου. Δημοψήφισμα κηρύσσεται από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας με διάταγμα και για ψηφισμένα νομοσχέδια  που ρυθμίζουν σοβαρό κοινωνικό ζήτημα, εκτός από τα δημοσιονομικά, εφόσον αυτό αποφασιστεί από τα τρία πέμπτα του συνόλου των βουλευτών ύστερα από πρόταση των δύο πέμπτων του συνόλου, όπως ορίζουν ο Κανονισμός της Βουλής και νόμος για την εφαρμογή της παραγράφου αυτής. Δεν εισάγονται κατά την ίδια περίοδο της Βουλής περισ-σότερες από δύο προτάσεις δημοψηφίσματος για νομοσχέδιο’’.       

     Για  να είναι πιο διευρυμένο και κατοχυρωμένο το δικαίωμα απλών πολιτών για δημοψηφίσματα, η πρώτη πρόταση στην παράγραφο 2  του άρθρου 44 στο Σύνταγμά μας, πρέπει να αλλάξει και να διατυπωθεί ως εξής :

‘’Ο Πρόεδρος προκηρύσσει με διάταγμα δημοψήφισμα  για κρίσιμα εθνικά, κοινωνικά ή άλλα θέματα : α) είτε ύστερα από απόφαση της απόλυτης πλειοψηφίας του όλου αριθμού των βουλευτών που λαμβάνεται με πρόταση του Υπουργικού Συμβουλίου,  β) είτε με πρωτοβουλία από το λαό κατόπιν συγκέντρωσης ενός αριθμού υπογραφών. Ο αριθμός αυτός των υπογραφών πρέπει να είναι τουλάχιστον το 1/10 του συνόλου του πληθυσμού της χώρας, βάσει της τελευταίας απογραφής’’.   Η υπόλοιπη παράγραφος, παραμένει ως έχει.   

(Σημείωση : Το 1/10  του συνόλου του πληθυσμού της χώρας, βάσει τελευταίας απογραφής του 2011, είναι περίπου 1.100.000 και θεωρείται αρκετά ευνοϊκό για την απαίτηση δημοψηφίσματος. Ένα μεγαλύτερο θα δυσκόλευε την κατάσταση, ενώ ένα μικρότερο θα μπορούσε να θεωρηθεί  ανεπαρκές).

 

[ Πίσω ]
papathemelis.gr papathemelis.gr - ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΛΑΪΚΗΣ ΚΥΡΙΑΡΧΙΑΣ
     
PHP  
PHP  
Αρχική
PHP  
Βιογραφικό
Στα Μ.Μ.Ε.
Ομιλίες
Εκδηλώσεις
Φωτογραφίες
Επικοινωνία
Πολιτική Ενημέρωση
ΒΙΒΛΙΑ
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
PHP  
Σύνδρομο DOWN
PHP  
OI NEOI
PHP  
* Φρουτοπία *
PHP  
Πολιτ. Γραμματεία

 

 
Πoλιτικό Σχόλιο
PHP  
PHP  
PHP  
PHP  
PHP  

Απορρίπτουμε τη λεγόμενη σύνθετη ονομασία την οποία προωθεί η κυβέρνηση και όλα ανεξαιρέτως τα κόμματα της Βουλής. Σύνθετη με συνθετικό της το Μακεδονία δεν υπάρχει, δεν θα σταθεί. Στην πράξη όλοι θα χρησιμοποιούν το σκέτο Μακεδονία.

Διαβάστε περισσότερα...
H γνώμη σας μετράει

Συμφωνείτε να λυθεί το Σκοπιανό με σύνθετη ονομασία;

Getting poll results. Please wait...


Προσκλήσεις
PHP  
PHP  
PHP  
PHP  
PHP  

Κάνε klick για να δεις το

"ΟΛΗ Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΣΚΟΠΙΑΝΟ"

 
 
Αθήνα: ΝΙΚΟΔΗΜΟΥ 2, ΣΥΝΤΑΓΜΑ Τ.Κ. 105 57 Τηλ. 210 3314314 Φαξ: 210 3217771
Θεσσαλονίκη: ΕΡΜΟΥ 55, Τ.Κ. 546 23 Τηλ. 2310 268333 Φαξ: 2310 262830
E-Mail : ,